Vnitřní řád školní jídelny Frýdlant
Řád školní jídelny je soubor pravidel a opatření spojených s provozem školní jídelny, místnosti určené ke stravování žáků a zaměstnanců školy.
Zásady provozu
Školní jídelna se řídí zákonem č.561/2004 § 119, §122, vyhláškou č.137/2004 o hygienických požadavcích na stravovací službu a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování. Nařízením ES1.1.2006 852/2004 o hygieně potravin, ES 178/2002., vyhláškou č.84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování a Vyhláškou 94/2006 o nákladech na závodní stravování ze dne 10.3.2006 platnost od 1.4.2006. Dále se ŠJ řídí směrnicí o doplňkové činnosti. Tato činnost je prováděna na základě Živnostenského listu č.360700–20254-00. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři ŠJ.
Školní jídelna zabezpečuje školní stravování žáků, stravování zaměstnanců školy a stravování cizích osob.
Z toho vyplývá, že žáci a zaměstnanci zkonzumují oběd ve ŠJ v oddělených časových úsecích.
1.ŠJ nezodpovídá za nákazu vzniklou z přepravy jídla v jídlonosiči.
2.Jídelna zodpovídá za hygienickou nezávadnost stravy nejdéle do 15 minut od jejího vydání do jídlonosiče.
3.Dle vyhlášky MZ č. 137/2004 § 25 odst. 2 má být oběd spotřebován do 4 hodin po naplnění.
Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin. Provozní vyvěšuje jídelníček ve školní jídelně na období 5 dnů nejméně 3 dny předem a na Internetové stránky 1 týden předem.
Pravidla chování ve školní jídelně
Oděv si odkládají žáci ve ŠJ na věšáky,aktovky na určené místo. Peníze a cenné předměty si nesmějí nechávat v odloženém oděvu ani v aktovce.V jídelně je zákaz používání mobilních telefonů a jiné elektroniky.Je nepřípustné pořizování video nahrávek,audio nahrávek, fotografování, používání mobilních telefonů, hudebních a herních přehrávačů v budově ŠJF.
Je zakázáno nosit a používat předměty(zbraně,výbušniny,pyrotechnické výrobky,zapalovače)ohrožující život a zdraví dalších osob. Žáci se staví ukázněně do zástupu a řídí se pokyny dozírajícího učitele nebo pracovnic ŠJ. Žáci dbají hygienických zásad jak před jídlem, během stolování tak i po jídle, chovají se ve ŠJ kulturně a tiše. Žáci šetří zařízení a vybavení jídelny, uhradí úmyslně způsobené škody. Při přenosu jídla se žáci chovají ukázněně, neběhají, nežertují a neprovádí jiné činnosti, které by mohly způsobit nebezpečí pádu. V případě nevhodného nebo hrubého jednání může být strávník na základě § 31 zákona č.561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání, ze stravování vyloučen, v opakovaných případech může být vyloučen i trvale.
Jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě. Moučníky, ovoce apod. žáci ze ŠJ neodnášejí.
Po skončení oběda uklidí žáci použité nádobí, v případě znečištění stolu nebo jiného místa v jídelně se žák postará o nápravu.
Do školní výdejny je zákaz vstupu osobám, které nejsou přihlášeny ke stravování.
ŠJF je monitorována kamerovým systémem se záznamem.
Evidence
PŘIHLÁŠENÍ STRÁVNÍKA - Nový strávník se přihlásí osobně v kanceláři ŠJ Přihláškou, kterou mu vydá pracovník ŠJ. U nezletilého žáka přihlašuje pouze zákonný zástupce dítěte. První platba stravného je v hotovosti plus nevratný poplatek za čip(100,-Kč).V případě zájmu dalšího placení stravného příkazem k inkasu je nutné nahlásit číslo účtu. Zákonný zástupce(nový strávník) svým podpisem na Přihlášce ke stravování stvrzuje, že veškeré údaje zadal správně a že byl seznámen s vnitřním řádem ŠJ a kde nalezne informace o způsobu zpracování a správě osobních údajů tj. v prostorách organizace nebo na www.jidelna-frydlant.cz v sekci GDPR. Pokud se strávník přihlásí do 14,00hod a zaplatí daný měsíc může již mít oběd nadcházející pracovní(školní)den. Zákonný zástupce strávníka je povinen hlásit změny týkající se čísla účtu,změny adresy,ukončení stravování a přechod na jiné pracoviště ZŠ. Pokud nebudou změny nahlášeny, nezodpovídá ŠJ za případné chyby v převodu peněz na špatný účet nebo zařazení žáka na dané pracoviště ZŠ.
Každý strávník musí mít čip, který slouží k legitimaci při výdeji jídla, při manipulaci na terminálu a k obslužnosti internetových stránek(objednávání a odhlašování obědů).
Strava se vydává na platný čip!!
Pokud žák na pracovišti(výdejně) Husova zapomene čip, je možné v kanceláři ŠJ požádat o vystavení náhradní stravenky za poplatek 10,- Kč. Poplatek za vystavení náhradní stravenky se u žáků 1. a 2. tříd nevybírá.Pokud žák na pracovišti Bělíkova a Purkyňova zapomene čip, nemá v danou chvíli žádný doklad o zaplacení obědu. Nyní je v plné kompetenci na vydávající pracovnici zda mu vydá jídlo.
Zaměstnanec se první den nepřítomnosti stává cizím strávníkem.
ODHLÁŠENÍ STRÁVNÍKA - UKONČENÍ EVIDENCE - Cizí strávník osobně a u nezletilého strávníka odhlásí zákonný zástupce podepsanou Odhláškou(vydá pracovník ŠJ).Odevzdáním podepsané Odhlášky, po domluvě vyplaceném přeplatku(jinak v srpnu zasláním na nahlášený účet) je strávník vyřazen z evidence. Nutné je zrušit příkaz k placení stravného.
Placení stravného
Způsob platby
1.V HOTOVOSTI : Stravné v hotovosti se platí vždy od 21-28 dne v měsíci!!!!
(pouze ve vyhrazené úřední hodiny a zálohou na celý měsíc)
Je nutno tuto dobu dodržovat!Nedodržení podmínek může vést k
vyloučení ze stravování.
Otevírací doba kanceláře ŠJ: PO a ST – 8.00-8.30 hod., PO-ČT – 11.00- 14.00 hod., PÁ – ZAVŘENO,
Poslední pracovní den v měsíci ZAVŘENO
2.PŘÍKAZEM K INKASU 78-6260860207/0100
(zřídit souhlas k inkasu po domluvě v kanceláři ŠJ) 1x v měsíci.
3.TRVALÝM PŘÍKAZEM(TP) : (PRO NOVÉ STRÁVNÍKY PŘIHLÁŠENÉ OD 08/19 ZRUŠENO)
Žákům,kteří byli přihlášeni do 07/19 a stále se jim platí stravné přes TP je potřeba zkontrolovat, zda žák nepřechází z jedné věkové kategorie do druhé.Školní rok začíná v září a končí v srpnu.Pokud žák dosáhne v tomto období věku 11let a 15let je potřeba již v srpnu (na září) navýšit zálohu TP.Pro žáky i cizí strávníky je důležité nastavit TP od srpna do května(červen+červenec neposílat) a to vždy do 20tého dne v měsíci.
Děti ve věku
| 7 –10 let : 33,-Kč / záloha TP(660,-Kč) 11-14 let : 36,-Kč / záloha TP(720,-Kč) nad 15 let : 39,- Kč / záloha TP(780,-Kč) |
Přeplatky za stravné se vrací v srpnu příslušného školního roku pouze platícím přes TP(nad 100,-Kč) a končícím 9.ročníkům ZŠ přes inkaso na nahlášený účet, popř. po domluvě s prac.kanceláře ŠJ v hotovosti. Platícím přes inkaso je vyúčtování každý nadcházející školní měsíc.
Odhlášení obědů
Odhlášení obědů(nemoc, školní výlet, návštěva lékaře, atd.):
1/ Přes terminál-nejdéle dva(pracovní,školní) dny dopředu.
2/ V kanceláři-telefonicky na tel.číslo 482 312 235(záznamník) nebo přímo u pracovnice ŠJ nejdéle (pracovní,školní) den předem do 14,00 hodin.
(rodič srozumitelně nahlásí jméno a příjmení dítěte, třídu, název pracoviště ZŠ a na který den odhlašuje oběd .Tyto odhlášky by měly být pouze ve výjimečných případech/nemoc/)
3/ Přes Internetové objednávání-https://e-jidelnicek.cz/login/.- nejdéle (pracovní,školní)den předem do 14,00h
Výdej neodhlášeného obědu pro žáky v první den nepřítomnosti ve škole je možné odebrat do jídlonosiče nebo plastového nádobí(ne skleněného) po domluvě s kanceláří ŠJF od 9.00 do 10.00 hod ve Školní jídelně v ul. Školní 692 a nebo od 11.00 do 13.30 hod ve výdejnách dle školy, kterou žák navštěvuje za sníženou cenu dle platných finančních limitů na nákup potravin.
Neodhlášený a nevyzvednutý oběd propadá a neposkytuje se za něho náhrada a v dalších dnech nepřítomnosti ve škole je zákonný zástupce povinen obědy odhlásit. Tyto obědy již nejsou dotované a strávník (ZZ)v případě neodhlášení musí zaplatit plnou cenu oběda(viz Kalkulace), která mu bude naúčtována.
Na cizího strávníka(ne žáka)se podmínky naúčtování plné ceny dotovaných obědů nevztahují.
V době prázdnin nemá žák nárok na dotovaný oběd!
Státní svátky, ředitelská volna a prázdniny jsou automaticky dotované obědy a obědy zaměstnanců školy zablokovány.
Kalkulace obědového menu:
----------- Celkem:
| 7-10 let 33,00 Kč 53,65 Kč 40,25 Kč ------------ 126,9 Kč
| 11-14let 36,00 Kč 53,65 Kč 40,25 Kč ------------ 129,9 Kč
| 15 a více 39,00 Kč 53,65 Kč 40,25 Kč ------------ 132,9 Kč
| potraviny(rodiče) provoz.režie(město) mzdy(stát)
|
800 milligrams of black tadalafil website torrent sildenafil. Can sildenafil cause heart attack continue reading this mixing tadalafil and sildenafil; kamagra générique useful content cialis vs viagra bodybuilding. Viagra cialis or levitra reviews my source cialis for sale amazon, depression causing erectile dysfunction this can cialis cause atrial fibrillation; buying viagra online forums best website levitra maximum dosage; where to get cialis their homepage leki na potencje cialis; supplements that cause erectile dysfunction known kamagra texas study; sildenafil con que no mezclar about benefits of tadalafil. Kamagra fighting given material tadalafil mfg
Objednání obědů
1. Objednávkový systém umožňuje strávníků Internetové objednávání obědů dle aktuálního jídelního lístku, provádění změny objednávek, sledování odběru obědů a pohybů na kontě. Strávníci se do systému přihlašují na webových stránkách ŠJ příslušného pracoviště přes svoje přihlašovací jméno a heslo, které si vyzvednou v kanceláři ŠJ. Objednávky obědů přes Internetové objednávání lze provádět maximálně na dva týdny(aktuální a další) dopředu. Výběr je ze tří druhů jídel.
2. V okamžiku zaplacení obědů na daný měsíc se strávníkovi aktualizuje v kalendáři menu č.1 na celý pracovní(školní)měsíc.Strávník(ZZ)má možnost menu číslo1. ponechat, změnit nebo zrušit. Změnu lze provést pouze 2 pracovní dny dopředu.
3. Každý strávník musí mít čip,který slouží k legitimaci při výdeji jídla,při manipulaci na terminálu a k obslužnosti na Internetových stránkách(objednávání a odhlašování obědů). Cena čipu je 100,- Kč.
Pracovníci školní jídelny
Ředitel: | Bc. Ondřej Havlín |
Pracovník provozu: | Jana Růžičková |
Účetní organizace: | Alena Mudrová |
Rozvoz: | Radovan Král |
Vedoucí kuchař: | Helena Balogová |
Časový harmonogram
5.30 | Zahájení provozu v kuchyni/ranní směna./ |
8.00- 9.30 | Nakládání jídel do Thermoportů pro doplňkovou činnost. |
9.30-10.30 | Výdej stravy do jídlonosičů. |
10.30-11.00 | Dovářka, nakládání jídel do thermoportů, příprava na rozvoz a výdej stravy. |
11.00-11.45 | Výdej stravy cizím strávníkům. |
11.00-11.30 | Výdej stravy cizím strávníkům do jídlonosičů. |
11.45-13.30 | Výdej stravy pro děti do jídlonosičů. |
11.45-13.45 | Výdej stravy pro děti. |
14.30- | Ukončení provozu. |
Jídelníček
Je vyvěšen v jídelně vždy na 14 dní dopředu a před kanceláří jídelny.
Úklid
Úklid jídelny a sociálek zajišťuje pracovnice školní jídelny.
Všichni strávníci jsou povinni seznámit se s Vnitřním řádem školní jídelny a řídit se jím. Tento řád je k dispozici na internetových stránkách ŠJ,ve výdejně Husova a při přihlašování si ho zákonný zástupce odnáší domů s informacemi pro nové strávníky.
Tato směrnice nabývá účinnosti ……1.9.2023
Bc. Ondřej Havlín,ředitel organizace